THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, February 5, 2010

The First Exam Of The Year.



Konichiwa..
Moshi-moshi..
Sekarang niey Chidori tengah update blog sambil makan burger. Penuh tangan. Sekarang niey Chidori memang sibuk. Tak dapat nak dinafikan lah..Fuhluh~
Tapi Chidori memang sibuk sangat bila start masuk sekolah 4 Jan 2010 dulu. Buku catatan ajer dah nak penuh dgn catatan aktiviti and kerja sekolah.
Hari Rabu minggu lepas, Chidori dah stayback untuk belajar kawat baru dalam Kadet Polis. Sebab dah lama tak kawat, adalah juga langkah-langkah yang dah 'dilupakan'.
And that means nak kena ganbatte sikitlah untuk catch up semula semua step yang dah 'terlupa'. Sebenarnya jenis tak buat homework. Gomen nasai sensei..
Minggu ni ialah minggu study untuk Chidori. Menghafal, buat latihan, kakulator and semua alat tulis semuanya macam jadi best friend pulak. Maunya tergugat sikit motivasi yang still burning dalam diri nie. Tapi Chidori takkan mudah mengalah. Fighto!
And also, Chidori akan ambil ujian pertama tahun niey. Exam Febuari. Yang tidak ditunggu-tunggu. Memanglah Chidori benci exam, tapi sampai bila nak benci exam.
Sedangkan SPM tengah mengintai dari sebalik dinding nak tengok Chidori study ker tak..
*bahu rasa sangat berat* Argh..This feeling..
Kiranya, hidup Chidori still macam biasa. Sebenarnya apa yang Chidori harap dalam hidup tahun niey? Nak mengembara ke masa lampau macam Haryani ker? Atau nak jadi Pahlawan Suzaku macam Tamahome?
Berhentilah bermimpi. Kalau nak berangan pun janganlah yang pelik-pelik.
Kalau dalam anime, bila watak utama(heroin biasanya) nak ambil peperiksaan yang besar-besar, mesti ada apa-apa yang berlaku kat dia. Macam Miaka Yuki dalam Curious Play. Masa dia nak ambil peperiksaan yang sangat penting untuk masuk sekolah tinggi, sempat lagi pergi mengembara ke masa lampau, bercinta dengan Tamahome and seru Suzaku untuk tunaikan 3 permintaan. Tapi tu semua dalam anime.
Demo..watashi..owh..I'm so jelous of Miaka! Me wanna adventure macam dia.
Hmph. Satu-satunya adventure yang Chidori dapat tahun niey ialaha SPM. Adventurelah tu. *bahu rasa makin berat* maybe we should change the topic..
Anyway, Chidori akan ambil first exam 8-11 Feb. Tak lah lama sangat. Okaylah tu. Sedangkan last year final exam pun 14 hari.
So mari kita study! Yeah ganbatte kudasai!!
p/s:lupa pulak. Chidori jatuh cinta pada satu lagi lagu anime.
Tajuknya: Diamonds.
Singer: Alan.
Lagu niey dari cerita Inuyasha The Final Act..hehe

1 comments:

Anonymous said...

ok go chaiyok for u exam ok!